I love you Moa

Moa i goa byxor!Moa Svan har som vikarierande programledare för morgonpasset fått mycket skit. Hatarna tycker att hon pratar för mycket om att hon är lesbisk (dock klagar ingen när Hanna snackar om killar) men jag, jag har hittat en ny idol. I love you Moa! Min första upplevelse av denna avdyrkan var en helt vanlig morgon då jag åt frukost i köket medan radion var på. De babblade på där i morgonpasset (som de gör) och Moa påpekade hela tiden det heteronormativa i det de andra sa. Typ:

Hanna: ”Ja men alla vet ju att killar gillar…

Moa: ”eller tjejer”

Hanna: ”Ja ja, men dom gillar ju bilar!”

Gång på gång på gång i olika situationer och det var en sån hjärnöppnare (mer öppnande i tanke än en ögonöppnare), och sen dess… har jag stor respekt för Moa. Hon är dessutom både smart och rolig, vilket alla vet är en oslagbar kombination! Moa har förgyllt min vår och det är en sorg att hon nu slutar på morgonpasset. Jag antar att Martina kommer komma tillbaka i höst, och inte för att jag ogillar Martina men… Hon är så Rix FM! Örk. Jag minns när hon började i morgonpasset tillsammans med Olle och kunde inte låta bli att undra vilken reklamkanal de hämtat in henne från… Men hon har bättrat sig sen dess, mycket tack vare Kodjo och Hanna.

Dock blir det inte helt Moafritt i radio tack och lov! Moas nya humorprogram som hon gör tillsammans med Helena Sandström heter Kyss min plysch, och går på P3 onsdagar 16:30 i sommar. Hbt-hatare, håll er borta!

Kommentera

