Film att längta efter

Jag försöker se positivt på det här med att hösten är här. I helgen såg jag gula löv och temperaturen var nere på endast 1,7 plusgrader en natt när vi åkte hem från Johannes föräldrar. Det värsta med hösten är egentligen att efter den kommer vintern, som jag har svårt att vänja mig vid här i Umeå… Den är så lång och mörk. Men hösten i sig är ju ganska härlig, eller hur? Klar luft, nyskördade grönsaker, vackra färger och så de många positiva äppelrelaterade sakerna: Äppelpaj, äppelkinder, äppelmust och framför allt, svenska väldoftande äpplen! Mer positivt med hösten är också att tiden går och saker man längtar efter kommer närmare. En av dessa saker är är Sofia Coppolas nya film ”Somewhere” som har premiär 22 oktober. Att se på en film av Sofia Coppola är för mig som att befinna mig i ett tillstånd av poesi. Fotot, musiken, handlingen… det blir en fantastiskt stämning. Något att se fram emot!

En annan kommande film att se fram emot är ”It’s kind of a funny story”, baserad på en ungdomsbok av Ned Vizzini. Lite osäker på premiärdatum men den som lever får se!

Kommentera

