Fler Project runway-bloggar… och avsnitt 5

Kanske är du som jag och kan inte riktigt få nog av Project runway säsong 8… En vecka mellan avsnitten är nästan för lång tid! Jag kan ibland stilla mitt begär med att fnissa åt pr-bloggar. Jag har ju redan tipsat om Laura Bennetts PR-blogg, men det finns fler! Spana in:

Jordan Baker

Project rungay

blogging project runway

Nick Verreos

The Project runway blog

Haute cute

Och så veckans avsnitt…

Säsong åtta av project runway bjuder på drama, drama, drama. Avsnitt fem handlade inte om mode, design, kläder… Det handlade om drama, skitsnack och pinsamma kovändningar. Project runway har ju beskrivits som den dokusåpa som inte är som en dokusåpa. Med det menar man att det är mer fokus på skicklighet och arbete än på intriger. Den här veckan dock… den var jobbig, som sagt var kläderna inte mycket att hänga i julgranen men vilka snackisar avsnittet bjöd på! Gretchen blev ett  monster, men sämst tycker jag om elaka Ivy som gott kunde fått åka ut den här gången enligt mig. Roligast var det när Casanova bara gjorde senior citizen garments och kände sig fet – men han återhämtade sig och vann. Härligt att inte se ett spår av missunnsamhet bland hans lagkamrater, men så var det nog redigerat så att de skulle vara det ”goda laget”. Jävla Lifetime som spärrar the extended judging för mig, vill ju se Wretchen svettas!

Vill du se Project runway säsong 8 kan jag tipsa om soku.com, som är som ett kinesiskt youtube, fast för längre videoklipp (hela avsnitt). Kika på vad som ligger uppe av Project runway här. Sidan är dock på kinesiska, vilket kan göra sidan svårnavigerad, med Google Chrome kan man översätta hela hemsidor, så det kan ju vara värt att pröva.

En reaktion till “Fler Project runway-bloggar… och avsnitt 5

  1. Jag tycker det är synd att runway inte mer handlar om processen när man syr och inte djupdyker i karaktärerna. Men man kan väl inte få allt. Den är i alla fall inspirerande om man håller på att sy på amatörnivå. Jag blir mer skapande och vågar saker.

Kommentera

