Jonas Gardell om hatet mot Mona Sahlin

Det som Jonas Gardell skriver om i Expressen har vi pratat om många gånger här hemma vid köksbordet (och nej det här är inte ett inlägg från KD).

Mona Sahlin döms hårdare för att hon är kvinna. Men fan vad jag tror på dig Mona! Trots dödshot och hatkampanj, smutskastning och haglande härskartekniker står du stark.

Jag kan bara hålla med Jonas Gardell när han skriver:

”Det här valet ska jag minnas för detta: Hur varje medel var tillåtet för att racka ner på Mona Sahlin, inget angrepp var för lågt eller för plumpt, inte ens från sina egna, dem hon skulle stöda sig mot och förlita sig på, och hur hon själv ändå lyckats fokusera och för varje debatt jag sett henne i blivit tydligare, klarare, ännu mera skärpt.
Jag är djupt imponerad, och är det något jag tycker Mona Sahlin denna höst bevisat en gång för alla är att hon oavsett valutgången i just detta val skulle bli en alldeles utmärkt ledare för vårt land.
Och jag tror att hon hade blivit det.
Om hon varit man.”

Läs hela inlägget här!

En reaktion till “Jonas Gardell om hatet mot Mona Sahlin

  1. Jonas är ju helt flippad. ”några blöjor och en chokladbit”. Jag tror att affären haft haft svårt lägga sig just för att det är så folket i monas läger försökt avfärda den, när det ju var mycket mer än så. Folk gillar inte mona för att hon gång efter gång visat sig sjukt inkompetent, det är inte svårare än så.

    Jag har otrolig respekt för Maria Wetterstrand, Wallström etc. Jag hade jätterespekt för Anna Lindh. Mona skulle jag inte anförtro mitt lördagsgodis.

Kommentera

