Hard rain på campus!

Nästa vecka är det hållbarhetsvecka här i Umeå, och i samband med det kommer Hard rain-utställningen hit. Vi med koppling till universitetet kan gå på en visning måndag 20 september, kl12:10 .12:50. Biljetter kan hämtas på en del olika ställen, kolla Kultur på campus hemsida.

För er som inte kan gå på utställningen finns en vepa uppspänd längs cykelvägen mellan universitetet (universum, mit-huset, fontänen, bron till UB) och sjukhuset, med bilder från utställning och text. Jag och Johannes gick förbi igår kväll och jag måste säga att det var bra! Något som stack ut för mig var Edmund Burkes citat ”No-one made a greater mistake than he who did nothing because he could do so little”. Så tänk på det nästa gång du handlar, pantar, funderar på om du ska ta bilen eller cykeln. Gör vad du kan, även om det är en liten skitgrej. Jag kan ofta övermannas av mitt dåliga världssamvete, så även jag kan behöva hålla det i åtanke.

För mer information om Hard rain: http://hardrainproject.com/

See-veckan bjuder också på mer intressanta saker. Bland annat en återbrukstävling med returbutiken, ekovandring med Gröna studenter, klimatsmarta tips på HSBs miljötåg, eko-after work och en massa annat! I Glashuset på rådhustorget händer det en massa saker hela veckan, men även flygplatsen, Strömpilen och universitetet är aktivitetsspäckat. Kolla in hela programmet och besök see-veckans hemsida.

Gladast blev jag av beskedet att de ska bygga ett cykelgarage på flygplatsen, hurra!

Lämna en kommentar