Bokspaning

Vegomyten – Maten, rättvisan och en hållbar framtid av Lierre Keith är en bok jag spanar på just nu.

Den handlar om att en strikt vegetarisk kost inte är så bra som den utmålas att vara, varken för hälsan eller planeten. Keith har själv varit vegan i 20 år, och analyserar (och sågar) argumenten för veganism i boken…

Läs en artikel om boken skriven av Sonja Viklund på Mina biblioteks hemsida här.

Finns på ett bibliotek nära dig! Klarar du inte av att vänta eller är bara lite nyfiken, läs några sidor i förhandsvisningen på Google Books.

En reaktion till “Bokspaning

  1. ja den där boken har jag hört mycket om. uteslutande negativa saker.
    Här:
    http://vegokoll.se/?tag=vegomyten
    kan du exempelvis läsa lite om den med en länk till en recension av boken.
    När jag läste att författaren ansåg att vegetarianer inte kunde få barn, och om dom mot förmodan fick det så skulle dom vara missbildade, så insåg jag direkt att den där boken skulle jag inte ta i med tång…

Kommentera

