Returbutiken

Jisses, vad många det är som hittar till min blogg när de söker efter ”returbutiken”, flera om dagen kommer hit. Så för er skull, ni som letar, ska jag berätta om returbutiken här i Umeå.

Returbutiken är enligt de själva, Sveriges största second hand-butik med sina 1900 kvadratmeter. Den ligger vid Gimonäs återvinningscentral, ett stenkast från Ica Maxi längs med älven (karta). Här säljs sånt som är ”räddat” från återvinningscentralen, polisens hittegods och företags och privatpersoners bidrag. Man har öppet vardagar 10-18 och lördagsöppet sista lördagen varje månad (10-14?). Returbutiken säljer husgeråd, möbler, hem- och kontorselektronik, cyklar, grillar, krimskrams, mattor, tavlor, väskor, leksaker, böcker, lampor, byggmaterial, persienner, utemöbler, köksinredning, ved och annat ditten och datten. Det de inte säljer är kläder. Enligt mig är det rimliga, ibland väldigt billiga priser. Det är ganska hög omsättning på grejer. På prislappen sätter de ut vilket datum varan sattes ut i butiken, och oftast är det man är intresserad av inkommet dagen man är där eller dagen innan. Kan vara kul att kolla! Personalen är trevlig och jag hittar alltid något jag vill ha varje gång jag åker dit. Bästa tidpunkten att åka dit är de dagar då de har 50% rea. Detta händer inte så ofta, men nu innan jul brukar de ha 50% rea och kvällsöppet någon gång. Då hittar du mig där (julklappar!). De annonserar i tidningen om de har rea eller extra öppet, så håll utkik.

På senare tid har Returbutiken även öppnat onlinebutik (det är kanske därför så många hittar till min blogg då jag har länken i länklistan). Spana in den. Där hittar du också vägbeskrivning och aktuella öppettider.

Hoppas ni fick lite kött på benen…

PS: Letar du efter Ålidhems returbutik rekommenderar jag kommentaren i det här inlägget och den här kartan.

4 reaktioner till “Returbutiken

    1. Hej! Jag ska på en fest med skoltema och letar efter kläder till en skoluniform, slips, vit skjorta och en typisk kjol. Var tror du att jag har störst chans att hitta detta, på Myrornas eller returbutiken? Hinner nämligen inte åka till båda.

Kommentera

