Någonstans måste du gå på bio!

Sofia Coppolas Somewhere har äntligen premiär i morgon. Jag tyckte mycket om Lost in Translation, men blev riktigt frälst på Sofia Coppola av den inte lika hyllade Marie Antoanette.

Jag är rädd för att jag ser för mycket fram emot Somewhere, att den inte kommer kunna leva upp till mina förväntningar. Men samtidigt är jag bara beredd att bli serverad en filmupplevelse. Det jag älskar med Sofia Coppola är hur hon bygger en helhet i sina filmer. Allt är så klockrent, fotot, musiken, dialogen… Helt normala händelser kan plötsligt bli absurda, rent av komiska.

Jag är nog redan frälst innan jag går in i salongen. Årets filmhändelse är här.

Kulturnyheterna om Somewhere

DNs recension

SvDs recension

Aftonbladets recension

Expressens recension

= Blandat men bra betyg

Kommentera

