Ordspaning: Tristäta

Jag hittade just ett klockrent begrepp: Tristätare

Betydelse: Någon som äter när den har tråkigt

 

I en kommentar någonstans sa någon att den var ”både tröst- och tristätare” och jösses vad jag jag känner igen mig i det senare! Är jag hemma och pluggar går jag jämt och rafsar i skafferiet och dricker tekopp på tekopp. När jag jobbar eller är på föreläsning dock, blir det inget småätande på samma sätt. Självklart för att det inte finns något tillgängligt på samma sätt, men jag tänker ju inte ens på att äta eller dricka te. Jag fokuserar på något annat.

Hittills i dag (13.00): 3 koppar te. Knäpper på vattenkokaren för en fjärde.

Kommentera

