Vad är det jag ser?

Jag ser mig i spegeln och ser att jag behöver klippa mig.
När jag öppnar garderoben ser jag att jag behöver nya kläder.
När jag ska gå ut ser jag att jag behöver ny jacka, nya skor, nya vantar, ny halsduk…
När jag öppnar skafferiet har jag inget att äta.

Suck.

Men sanningen är, jo jag kanske behöver klippa mig. Men jag har jättemycket kläder. Garderoben svämmar över. Jag har bara inga kläder jag vill ha på mig. Jag har jättemånga jackor, jättemånga skor. Men de som är tillräckligt varma vill jag inte ha på mig. Skafferiet är fullt, men ändå känns det svårt att laga mat.

Det gör mig trött, det ständiga ropet efter konsumtion. När ska jag bli nöjd med det jag har?

Det är därför jag bli trött och irriterad på mode och inredning och krims och krams. Man ska bara köpa köpa köpa, aldrig nöja sig, alltid förändra.

Kommentera

