Pin it magistern, pin it!

Jag har börjat använda pinterest, och jag måste säga att jag gillart! Det är en tjänst, en hemsida, där man kan ”spara” bilder man hittar på webben, t.ex när man stumblar eller surfar bland bloggar. Man kan samla sin bilder i olika boards, som den här för inredning, eller den här för DIY.

Det är också en plats för att hitta nya bilder, eftersom man kan se andras ”pins”. Skitbra för när man samlar inspiration, det blir som en moodboard. Internet, med dess alla bilder, blir lite mer hanterbart. En liten varning dock, pinterest finns bara som beta-version än så länge, så det finns vissa irritationsmoment. Men ändå kan jag nu inte förstå hur jag klarade mig utan.

På internet ser man så mycket roliga, smarta och snygga bilder och lösningar på problem, men ofta när man stänger ner webbläsaren så är de borta. Pinterest är lösningen! Att man dessutom kan ”samla ihop” med sina vänner och hålla koll på vad de lägger upp… ja, det är kul!

Kommentera

