Plötsligt händer det

Några timmar mer ljus, några grader varmare… och alla träd är fulla av fåglar. Har ni hört fågelsången? Helt plötsligt känns det bra att gå ut igen. Klockan är fyra och det är inte helt mörkt! Det blir kanske en vår, och en sommar i år också.

Det är nu jag tycker Norrland lever upp, när solen börjar värma. En solig helgdag är det nästan folkvimmel på älven, med skotrar, skidåkare och folk ute med hunden. De är ute och njuter. Inte ens den mest patriotiske norrlänningen kan väl ha midvintern som favorit? Vi längtar alla efter varma sommarnätter och från bryggan svalka fötterna i vattnet. Jag kan knappt vänta. Förra veckan planterade jag de första fröna. Sen dess har jag stått vid lådan och skickat budskapet ”men gro då!!!” till fröna. Så igår kom det:

Tror att fåglarna längtar de också… Jag har några stammisar på mina fågelbollar, två par talgoxar och ett par blåmesar. Talgoxarna är mest orädda.

En reaktion till “Plötsligt händer det

  1. Jag har hört fågelsången och det var fantastiskt! Jag trodde att jag drömde! och här i småland är det takdropp så att det står härliga till. hurra!

Kommentera

