Får man skratta?

Ensam hemma. Läser den här artikeln. Måste bara få ur mig hur urbota roligt det här är!

En kommunpolitiker från SD i Grums råkade skriva att en vätebomb var bättre än islam. När hon sen blir konfronterad och kritiserad för att säga så är hennes bortförklaring att hon trodde väte var samma sak som vatten. Så egentligen ville hon säga att en vattenballong (typ) är bättre är islam. Fast hon råkade säga vätebomb, för hon har bristande kemikunskaper. Eller ska vi säga allmänbildning? För övrigt handlade kommentaren om vilken sorts bomb som gör minst skada, angående ”en länk till ett inlägg där någon ansåg att USA borde fälla atombomber över Irak och Iran om det inte blev ett slut på bråken i Rosengård i Malmö”. Öh, verkar ju också vara väldigt intelligent. Jag antar att detta inte avhandlades i kommunfullmäktige. Ska man frukta islambomben, eller kanske Grums? När börjar vi prata om andra saker som ”weapons of mass destruction”? Barbie till exempel, eller pengar? Ja, det tyckte jag var lite intressant i alla fall, men tillbaka till bortförklaringen.

Ska vi tro på det här? Jag menar människan är 47 år gammal. Hon tror att ”väte” är samma sak som ”väta” och därför samma sak som vatten. Visst har vi hört förut att både politiker och väljare i Sverigedemokraterna är lågutbildade men… Jag vet inte om jag tror på det här. Jag tror hon sa något dumt och sen i panik var tvungen att komma på en bortförklaring och då kändes det bra att säga att hon var jättepuckad. Vilket i efterhand kanske inte var den bästa ursäkten, eller? Helt dum verkar hon inte vara i alla fall, eftersom hon refererar till moderaten som skrivit det där om USA, Iran, Irak och Rosengård som ”galen”.

Mycket roligt! Samtidigt får jag lite dåligt samvete. Får man skratta åt när människor är dumma? Jag är ju också en idiot vid vissa tillfällen… Men det var roligt, eller hur?

Kommentera

