Best of Returbutiken och auktion i helgen

Kikar på returbutikens hemsida och ser grejer jag gillar. Som denna blombänk, 150 kr, skulle passa finfint till mina örter och chilis:

Sen har de en skitdyr (600 kr) golvlampa som jag tyckte var fin:

Ni vet väl att du som är studen också kan få studentrabatt hos returbutiken? 10% tror jag, eller kanske 20%.

I helgen är det också auktion på Nolia, både lördag (19/3) och söndag (20/3). Visningen börjar kl 13 och auktionen sen kl 14. På auktionen kommer det finnas allt från ”moderna divansoffor” till ”designade torsos” (öhh?) stod det i annonsen. Mmm, kanske måste gå dit. Lite synd att visningen bara är en timme innan auktionen och att de inte har någon katalog på nätet, så man kunde få någon föraning om vad som komma skall. Men jag antar att man slipper konkurrera med telefonbud och liknande…

Gillar man auktioner (jag blir mest bara stressad) rekommenderar jag letaretros blogg, där det finns massa bra länkar till onlineaktioner och auktionshus i hela Sverige. Ulrika som driver bloggen har dessutom en bra kalender med auktionsdatum och plockar russinen ur kakan och visar godbitar från auktionskatalogerna. Himla bra!

Kommentera

