Winter is coming

Nu är det inte långt kvar, den 17 april har Game of thrones premiär. HBO har släppt ett längre klipp ur serien, den ödesmättade och läskiga starten av första avsnittet…

(försökte bädda in det, men det blir bara en länk)
http://www.hbo.com/bin/hboPlayerV2.swf?vid=1170886

Jag är sjukt peppad på den här serien, även om jag tycker det är lite irriterande att de verkar ”förklara” allt… men det är ju så klart för att jag har läst böckerna. Redan nu swoonar jag lite över Jamie (denna Nikolaj!) och känner för Arya.

Senare i år, den 12 juli, släpps den femte delen i A song of ice and fire (vad är det för sång egentligen???), A dance with dragons. Efter att ha kämpat oss igenom A feast for crows (sämst hittills) ska det bli roligt att få träffa våra favoritkaraktärer igen. Misstänker dock att det kommer bli en kapplöpning om att komma långt fram i kö till boken på biblioteket… Jag står i startgroparna, står du?

Kommentera

