Fruktförmedling

Jag är inte med i facebook, men när jag läser att det startats en anslagstavla för fruktförmedling där blir jag bra sugen på att gå med (fast det blir nog så att jag kollar genom sambons facebook). De som har mer frukt än de använder i trädgården kan annonsera ut att de som vill ha frukten kan komma och plocka. Smart, solidariskt och bra för miljön!

– Varje gång jag cyklade igenom villaområdena här såg jag hur det drällde av frukt som ingen tog hand om. Det kändes som ett enormt slöseri att den bara ruttnade bort, medan folk som saknar äppelträd handlar frukt i affären från Brasilien och Argentina, säger Per-Olof Erickson (DN)

Tror att man kan kolla in anslagstavlan här https://www.facebook.com/groups/240193612689388/ (men eftersom jag inte kan se sidan själv är jag inte säker)!

Mer info finns också hos Viktorias anekdoter, tydligen grundare av facebookgruppen.

2 reaktioner till “Fruktförmedling

  1. Facebook gör tydligen allt för att folk ska använda sajten
    Idén på fruktförmedling är jättebra,men Facebook är en sajt jag aldrig kommer att använda

  2. Sedan kommer de och frågar var kassarna står, eftersom de förväntar sig färdigplockat. Plus att det blir en del fimpar och godispapper att städa undan efteråt. *vet*

Kommentera

