Loppistips

Jag snubblade in på Loppanpoppan och hittade ett inlägg om tips för att hitta bra saker på loppis. Ofta när jag berättar för vänner, bekanta och främlingar om vilka fina och bra saker jag hittat på loppis eller second hand får jag höra ”Åhh jag försöker hitta fynd på loppisar men jag hittar aaaldrig något…” till svar.

Min strategi när jag går på loppis är att titta på allt men bara köpa det bästa. Jag brukar också sätta en prisgräns, som kan men sällan överskrids. Jag vet också ofta vad jag är ute efter, t.ex. en romtophburk, blomkrukor eller en svampkorg och då spanar man efter sådana saker. Men sen hittar man ju ibland guldkorn som man inte visste att man letade efter. Som min ägghöna jag köpte på en nolialoppis för 20 kr för ett par år sedan. Kärlek vid första ögonkastet! För mig är den ett fantastiskt fynd, för någon annan ett gammalt syslöjdsprojekt från 70-talet de lyckades sälja till en idiot. Och det är charmen med loppis!

Har ni andra några strategier eller loppistips?

 

En reaktion till “Loppistips

  1. Vilken fin höna! Väldigt sant det där med att ett fynd kan vara så många olika saker. Ett av mina bästa fynd är en gammal skolväska jag köpte för en tia. Nu har jag använt den i princip varje dag de senaste åren. Ett fynd helt enkelt 🙂

Kommentera

