Vänner av vintage, second hand etc i Umeå

Bor du i Umeå-trakten och är intresserad av gamla grejer? Tycker du att allt var bättre och snyggare förr? Då ombeds du lystra till denna uppmaning från bloggen Ljuva 50-tal:

Bor du i trakterna runt Umeå och har ett intresse av design från 1900-talets mitt eller årtiondena däromkring? Har du dessutom Facebook?

Vi är en liten skara som har en FB-grupp vid namn Umeå Retro och fler retrointresserade medlemmar vore kul. Tanken är att vi ska kunna diskutera, tipsa varandra, spana åt varandra och kanske träffas för byten eller försäljning.

Är din intresserad hör av dig till Anna på Ljuva 50-tal. Själv har jag ju inte ansikstsbok så jag blir utan!

För övrigt, det här med att ”retro” används som ett ord för något äldre, t.ex. i retrobloggar etc. Jag försöker sluta störa mig på det, men det gnager fortfarande lite. Att något är retro betyder ju egentligen att det imiterar en äldre stil, men att det inte i sig är gammalt.

Samtidigt är det svårt att veta vad man ska säga egentligen. Vad säger ni?

Kommentera

