En planet i mitt huvud blew my mind!

enplanetimitthuvud-206x300Ja hörrni, den är nästan bäst hittills i år. Den här boken har mycket jag tycker om. Språket, de små ledtrådarna man får fundera på, illustrationen som finns längst ner på varje sida. Den är lättläst men har ett mycket rikt innehåll. Och den har lässuget, jag vill bara fortsätta läsa, och när slutet kommer är det bitterljuvt – jag vill inte att boken ska ta slut men samtidigt är det så spännande att jag måste få veta hur det går!

Standish Treadwell är 15 år och går i skolan. Han blir mobbad, slagen av sina skolkamrater. Det är dessutom så att Standish också får stryk av sin lärare i skolan. Ni förstår att det inte riktigt är som det ska i den här världen. Så mycket mer vill jag inte säga om handlingen i boken. Ni måste få upptäcka själva!

Jag tror att den här boken skulle fungera bra som högläsningsbok för ungdomar 12 år och uppåt. Mycket att fundera och att vrida och vända på.

Läs mer eller köp boken på Adlibris, Bokus, Förlaget

  • Okategoriserade

En reaktion till “En planet i mitt huvud blew my mind!

Kommentera

