Favoritläsning

Ni har väl inte missat att odlingsgurun Lena Israelsson blivit med blogg? Jag brukar på skämt säga att min hobby är sorter, men det finns en grund av sanning i detta skämt. Att läsa om olika grönsakssorter är högsta nöje för mig och det händer ofta att jag drar fram frökataloger från Sesam eller tomatklubben och glor ögonen ur mig på alla dessa sorter. Timmar spenderas framför frösidor, tradera och tomatbloggar Det som fick mig riktigt hooked på Lena Israelsson var boken Gourmetträdgården som jag också kan dra fram när jag är sugen på sortporr. Nu har Lena på sin nya blogg, odla.eu, publicerat ett inlägg om vilka nya sorter hon tyckte fungerade bra 2016 och jag bänkar mig för favoritläsning. Ett tips till er andra som har sorter som hobby, för det måste väl finnas fler? 

Vi får se om jag orkar skriva ihop ett eget inlägg med mina favoriter från i år…

Kommentera

